OpenTour

Hur fungerar OpenTour?

Opentour är ett webbaserat "live leaderbord"- system som ger möjligheten för oss att arrangera proffsiga golftävlingar och samtidigt öka pulsen och upplevelsen för alla inblandade.

Hur fungerar det?

För de tävlande

Tävlingsledningen tillhandahåller en smartphone med Opentours programvara till en spelare i varje "boll". Efter varje hål så registrerar spelaren sin score i handenheten och kan följa hela leaderboarden live.

Detta bidrar till en mycket roligare tävling och inbjuder till en hel del taktiska klubbval...

Om man har en dålig dag så hittar man alltid någon att fösöka besegra, detta skapar "små tävlingar" i tävlingen och gör att spänningen bibehålls för fler spelare under dagen.

Observera att det gäller endast tävlingar.

För publiken

Publiken på plats kan följa tävlingen antingen via skärm vid klubbhuset eller i sin egen mobiltelefon. Intresserade som inte är på plats kan följa tävlingen via Opentours hemsida.